Szkoła Podstawowa im. Powstańców Śląskich w Nędzy

Wycieczka do Podlesic

Wspomnienia z Jury Krakowsko-Częstochowskiej

W dniach 19-21 maja uczniowie klas IV wraz z opiekunami: p. Mirosławą Teresiak, p. Brygidą Szczepanik, p. Agnieszką Drost i p. Izabelą Pielczyk uczestniczyli w warsztatach ekologicznych na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Wycieczka była bardzo udana, a atrakcja goniła atrakcję.

Pierwszego dnia mieliśmy zajęcia w odkrywce skalnej, gdzie każdy mógł wykopać dla siebie kalcyt, a stamtąd ruszyliśmy stromą ścieżką na szczyt Góry Apteka. Popołudniu czekała na nas niespodzianka. Szliśmy tropem Neandertalczyka, a najodważniejsi z nas mogli się wślizgnąć do jego jaskini. Wieczorem jeszcze wspólne śpiewy przy ognisku i huczne urodziny Dawida i Łukasza.

Drugi dzień także przyniósł wiele atrakcji. Uczestniczyliśmy w warsztatach, w których badaliśmy klasę czystości wody. Po południu zdobyliśmy kolejny szczyt, tym razem Górę Bibliotekę. Ale najpiękniejsze było dopiero przed nami. Nasz przewodnik,niezawodny pan Maciej, zabrał nas wieczorem na Górę Zborów, skąd podziwialiśmy wspaniały zachód słońca. W drodze powrotnej mogliśmy się wspinać po skałach i odwiedziliśmy jaskinie. Pełni wrażeń wróciliśmy do ośrodka, a tam krótka regeneracja sił i dyskoteka.

Trzeciego dnia braliśmy udział w podchodach ekologicznych w okolicznych lasach. Zwycięska drużyna w składzie: Wiktor, Daniel, Piotr i Dominika otrzymała nagrody. Następnie odwiedziliśmy zamek w Mirowie i niezapomnianą jaskinię Suchą.

Pogoda dopisała, warsztaty były ciekawe, humory wspaniałe – pełni wrażeń, szczęśliwie dotarliśmy do domów i już planujemy kolejną wycieczkę.