Szkoła Podstawowa im. Powstańców Śląskich w Nędzy

Podsumowanie zwycięskiego projektu ,,Nakręceni na film! Adaptacja filmowa dzieła literackiego”

Podsumowanie zwycięskiego projektu, który został wyłoniony na drodze konkursu i otrzymał
dofinansowanie z Programu Edukacja Inspiracja EFC

   Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Nędzy realizowali (od stycznia 2019 r. ) zwycięski projekt ,,Nakręceni na film! Adaptacja filmowa dzieła literackiego”, którego autorką i koordynatorką była nauczycielka Wanda Rutko .
Uczestnikami byli gimnazjaliści klas III: Dawid Bogacz, Emil Gradziński, Martin Kalyciok, Kacper Muszala i Daniel Sadowski.
Projekt został podzielony na trzy etapy.
Na początku uczniowie dokonali wyboru dzieła literackiego. Podczas wspólnych spotkań z koordynatorką napisali harmonogram działań i podzielili się zadaniami.
Później powstał scenariusz filmowy, który był podstawą pracy nad filmem ,,Przygody Sherlocka Holmesa”.
W lutym, przed feriami, uczestnicy brali udział w dwudniowych warsztatach filmowych zorganizowanych w szkole filmowej
w Zielonej Górze.  Zajęcia pozwoliły gimnazjalistom poznać i wypróbować różne techniki powstawania obrazu filmowego pod czujnym okiem instruktorki Akademii Twórczych Poszukiwań. Uczniowie pracowali również nad scenariuszem filmowym. Podczas warsztatów, eksperci filmu dzielili się wiedzą, doświadczeniem i praktycznymi umiejętnościami z młodymi filmowcami ze szkoły w Nędzy.
Oprócz udziału w warsztatach filmowych,  gimnazjaliści spotkali się również z uczniami w czerwieńskim gimnazjum, gdzie zostali ciepło przyjęci i ugoszczeni. Był to czas wspólnej zabawy i integracji, ale również poznawania Czerwieńska i Zielonej Góry.
Uczniowie odbyli spacer z przewodnikiem, szukali Bachusików oraz podziwiali piękno Zielonogórskiej Palmiarni.
 Po powrocie, młodzi filmowcy rozpoczęli pracę nad filmem. Był to drugi etap działań projektowych, podczas którego udało im się zrealizować najważniejszy cel – nakręcić film na podstawie książki Arthura Conana Doyle’a ,,Przygody Sherlocka Holmesa. Błękitny karbunkuł”. Praca nad ekranizacją nie była łatwa - wymagała kreatywności i zaangażowania ze strony uczniów.
Trzecim etapem był wyjazd przedstawicieli projektu do Warszawy i zaprezentowanie efektów pracy podczas Ogólnopolskich Targów Projektów w Centrum Kreatywności. 
W stolicy gimnazjaliści usłyszeli wiele pozytywnych słów na temat nakręconego filmu i wykonanych działań.
Trzydniowy pobyt w Warszawie był również lekcją historii – uczniowie zobaczyli Pałac Kultury i Nauki, Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta oraz Stare Miasto nocą.

Czas poświęcony na realizację projektu był bardzo dobrze wykorzystany.
Uczniowie mogli nabywać nowe umiejętności, ale przede wszystkim rozwijać swoje pasje i zainteresowania.