Szkoła Podstawowa im. Powstańców Śląskich w Nędzy

Międzynarodowy Dzień Kropki w naszej szkole

OBCHODY DNIA KROPKI NA MATEMATYCE, CHEMII, FIZYCE, PRZYRODZIE, BIOLOGII ORAZ GEOGRAFII


Dzień Kropki zdecydowanie należy do dnia, w którym kreatywność bierze górę. Przeczytajcie, jak bawili się uczniowie na przedmiotach ścisłych...

  Na zajęciach matematyki uczniowie zostali podzieleni na dwuosobowe zespoły. Każda grupa otrzymała kartkę, na której w rytm muzyki musiała narysować jak najwięcej kropek o różnych rozmiarach. Czas rysowania kończył się z chwilą zakończenia muzyki. Po skończeniu rysowania kropek każda grupa otrzymała kostki do gry, po dwukrotnym rzucie uczeń dodawał liczbę wyrzuconych oczek i otaczał kolorową pętlą tyle kropek, ile wyniosła suma.

Gra kończyła się z chwilą zakończenia utworu muzycznego.


 Zwyciężał uczeń, który w swoich pętelkach miał najwięcej kropek.

                                                                                    

                                                                                                 M. Kuśka


  W  klasie czwartej uczniowie również zostali podzieleni na zespoły. Każda grupa otrzymała kartkę, na której w ciągu jednej minuty musiała narysować jak najwięcej kropek o różnych rozmiarach. Po skończeniu rysowania kropek każda grupa otrzymała kostki do gry, po dwukrotnym rzucie uczeń dodawał liczbę wyrzuconych oczek i otaczał kolorową pętlą tyle kropek ile wyniosła suma. .Zwyciężał uczeń, który w swoich pętelkach miał najwięcej kropek.

 

 W klasie VII a i VII b uczniowie obejrzeli film "The dot.", później - po pogadance na temat rozwijania kreatywności u uczniów, każdy uczeń podchodził do tablicy, na której namalowane były kropki w różnych kolorach i rozmiarach i w ciągu 30 sekund musiał dorysować przedmiot, który zawierał namalowaną kropkę. Liczyła się inwencja, wyobraźnia i kreatywność.

 

 

                                                                                                  J. Galas


  Na lekcjach chemii i matematyki uczniowie oglądali film o małej Vatshi, rozwiązywali kropkowe zadania i zgadywanki oraz ogadywali hasła z kropkowej krzyżówki. Wszyscy uczniowie pod koniec lekcji otrzymali motywujące okrągłe naklejki na koszulki.

 

                                                                                              B. Zapłata



  W klasie 3A, 3B oraz 6B nauczycielka włączyła uczniom film pt. ,,The Dot”. Na zajęciach była również możliwość zagrania w logiczną grę Hashi. Na fizyce – gimnazjaliści zobaczyli film pt. ,,Człowiek, który szuka piękna - Gregory Chaitin argentyński matematyk i fizyk”. Uczniowie poznali jego sylwetkę oraz posłuchali o jego idolach z dzieciństwa - wielkich uczonych takich jak Newton, Leibniz, Gödel i Turing, którzy zainspirowali go do szukania własnych talentów; ponadto na zajęciach można było kodować motywacyjne hasła w alfabecie Braille’a.

 Na wszystkich lekcjach omówione zostały z uczniami główne cele i założenia Dnia Kropki.

 

                                                                         

                                                                                                    M. Mielnik


  Na zajęciach lekcyjnych z biologii przedstawiono wiadomości związane z obchodami Międzynarodowego Dnia Kropki jako święta kreatywności, talentu i odwagi w pokonywaniu trudności. Przeczytano historię małej nieśmiałej dziewczynki Vashti, która dzięki kropce uwierzyła w siebie oraz obejrzano krótką animację opowiadającą historię  kropki i budzeniu talentów.

 Zajęcia były przeprowadzone w różnych formach: łączenie kropek, wyszukiwanie zwierząt na kartach pracy poprzez otaczanie ich kołami, przedstawianie swoich cech pozytywnych charakteru, wyszukiwanie swoich talentów, rozgrywki w warcaby. 

 


 

                                                                                                I. Sadowska



  Na przyrodzie w klasach VI realizowano temat „Biedroneczki są w kropeczki”.

Uczniowie, realizując tematykę związaną z przeglądem organizmów lądowych, poznawali budowę i czynności życiowe owadów na przykładzie biedronki. Wykonali rysunek biedronki opisując elementy budujące ciało owada. Analizowali tekst z podręcznika, zapoznali się z przeglądem owadów, a następnie rozwiązywali zadania z zeszytu ćwiczeń.

                                                                                                                                                              M. Teresiak


  Na lekcji geografii uczniowie losowali kolorowe kółka z nazwami miast. Zadanie polegalo na odczytaniu współrzędnych tego miasta oraz przymocowaniu kółka w odpowiednim miejscu na mapie.

                                                                                                                          B. Oleszowska